Zdrowie psychiczne oraz fizyczne

Wim Hof

Hartowanie organizmu
Na czym polega hartowanie? Oczywiście istnieje kilka czy nawet kilkanaście technik hartowania organizmu, jednakowoż – jeżeli nigdy wcześniej nie miało się z nimi do czynienia – warto zacząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak mocno nieprzyjemnego. Nie dla każdego odpowiednie będzie morsowanie. Przeciętny człowiek może mieć bowiem ogromne trudności z zanurzeniem chociażby jednej nogi w zimnej wodzie. Nie warto więc od razu rzucać się na głęboką wodę. Efektywne hartowanie organizmu równie dobrze można też przeprowadzić w domu. Jak zatem to uczynić?

Tak naprawdę potrzebna jest do tego jedynie łazienka. A należycie wykonane hartowanie poskutkuje nawet lepiej niż suplementy na wzmocnienie organizmu, więc warto stosować je codziennie. A w jaki sposób to robić? Domowe hartowanie polega po prostu na przemiennym oblewaniu ciała ciepłą i zimną wodą. Wystarczy to robić podczas porannego lub wieczornego prysznica, ażeby nie tracić na to dodatkowego czasu. Minimum trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł dobre rezultaty. Takie hartowanie spokojnie można czynić codziennie. Wspaniale zadba ono o układ odpornościowy. Hartowanie powinno wykonywać się w obecności kogoś.
Hartowanie organizmu jest bezcennym środkiem na zapewnienie sobie lepszej odporności. A dodatkowo – jest to sposób prosty i do tego całkowicie darmowy. Gdy za suplementy na odporność trzeba wydawać spore pieniądze, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest tylko to, że trzeba przeznaczyć na nie trochę czasu. Jest to wszelako niewielki problem. Wystarczy albowiem każdego dnia przeznaczyć te dziesięć czy piętnaście minut na zastosowanie wybranej metody hartowania.

Oddech
Funkcjonuje sporo metod odprężenia, wyciszenia, skoncentrowania, odizolowania od natrętnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc w naszym języku, uważność. Osadź się w tu i teraz i skup się na swoim oddechu.
Skoncentruj się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przebiegną przez twój umysł w tym procesie, będą znacznie bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się dużo. Nie rozmyślaj o innych osobach, o ocenach, o cudzych sukcesach. Ty też możesz niemało osiągnąć. Zanim jednak nie skoncentrujesz się na sobie, nic z tego nie wyjdzie.
Niejednokrotnie nasze myśli umykają. Zwykle w dwa znajome nam znakomicie kierunki. Bądź rozważamy przeszłość i najczęściej w sposób niepochlebny, wyrzucając sobie wiele spraw, decyzji. Drugi kierunek, to oczywiście przyszłość. Myślimy, co dalejdalej z naszym życiem. Myślimy o planach, może zmianie, pieniądzach. Jak niepokoją Cię natrętne myśli, usiądź wygodnie. Skoncentruj się na oddychaniu.
Proces uważności, czy jeżeli preferujesz, mindfulness, nie skasuje wszystkich twoich problemów. Ale codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo wspaniałe rezultaty dla twojej psychiki i nastawienia do życia. Doświadcz. Nic nie tracisz, możesz jedynie zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest na wagę złota.

Medytacja
Medytacja rozumiana jako skoncentrowanie uwagi na Bogu, skupienie się na modlitwie, jest cudowną łaską daną przez Stwórcę osobom nawróconym. Medytacja rozumiana jako wyciszenie się, stonowanie myśli, może to być przykładowo kontemplacja piękna natury, jest czymś, co może pomóc w odprężeniu psychicznym, nabraniu sił umysłowych, zdystansowaniu się do spraw codziennych. Natomiast medytacja w rozumieniu religii wschodnich jest rzeczą złą, dlatego że w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś nieokreśloną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z chrześcijaństwem a w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Stwórcy.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *